Kisah Kedai Mamak Yang Pengotor

5

Category : Info, Mesti baca

Oleh Kazrat

Ini satu lagi kisah benar pasal mamak ni. Ianya berlaku di PRECINT 9 , PUTRAJAYA dekat Avon .. Seorang makcik ni lalu belakang kedai mamak ni. Dia nampak mamak ni na la punye tengah menguli tepung. Kalau uli dengan tangan takpe jugak. Ini dia uli dengan KAKI!!.

Eeee uwekkks. Kedai mamak kat situ ada 2. Satu pekerja2 dia pakai apron merah, satu kedai lagi apron putih . Yang makcik tu nampak ialah di kedai pekerja2 yang pakai apron putih. Secara keseluruhannya bolehlah dikatakan kebanyakan mamak ni pengotor. So sendiri mahu ingatlah ye. Seelok-eloknya elaklah makan di kedai yang diragui kehalalannya. Banyak lagi kedai melayu.. Kedai melayu pun ada jugak jual roti canai dan teh tarik.

p/s : kalau sapa2 ada tahu kedai mamak yang pengotor atau bersih tolong bagi komen.

Comments (5)

teman memang tak beli dah roti apepun kat kedai mamak sejak setahun yang lalu. kawan teman citer pasai ni la. geli nak mampuh.
die cite kawan die makan roti canai. pas tu cium bau yang tak menyenangkan. rupa-rupanya pekerja tu baru lepas kuar toilet. tangan tak cuci bersih. ‘barang’ pekerja tu masih melekat kat cincin. lepas tu tebar roti. for sure la melekat kat roti. tu yang bau best.

saya pun nak cerita juga ni. Dulu sy student Universiti Malaya, tinggal kat flat Pantaai Dalam. Depan flat sy sederet kedai runcit, kedai makan dll. tp, betul2 depan tingkap rumah sewa sy tu ada sebuah kedai/warung mamak yg teh tariknya teramatlah power sedapnya. kiranya sy & kawan2 ni slalulah singgah kedai tu beli teh tarik. Tp, 1 hari ni waktu kami lepak dekat tingkap umah sambil melihat ke arah kedai mamak 2. 1 aksi selamba mamak pegotor tdk kami duga. Sementara menunggu pelanggan yg nk teh tarik. Mamak tu buatlah segelas teh tarik lalu minum. Lepas tu ada pelanggan nk teh tarik. selamba beruk je mamak tu buat teh tarik & letak dlm gelas yg digunaknnya tu. sampai kt meja pelanggan tu bukan main syok lg org tu teguk teh tarik. kami geram mcm nk siat2 je mamak tu. Sejak hari tu kami tk pernah beli teh tarik kt kedai tu lg. makan/minum kt luar pn sy benar2 memilih. Tjamin lagi masak/buat air sendiri… jgn tertipu dgn mamak lagi.

Kedai makan mamak di Taman Damai Perdana kotor dan setiap pagi berbau busuk dan meloyakkan disebabkan parit dicelah tepi kedai tidak di cuci dan dibiarkan berulat. meloyakan sekali.

Yong pergi ke seksyen 8 Shah Alam. Ada kedai mamak kat situ. Yong nampak pekerja kedai tu duduk2 sembang kat kerusi2 di kedainya. Lepas tu dia meludah kat situ. Geli geleman betoi. Yong memang tak suka makan di kedai mamak. Sejak nampak peristiwa tu, lagile Yong menyampah.

satu petang yg best nak menikmati roti canai…amat teruja dengan roti canai situ..lepas mintak 2 minit je sampai.. masa dia letak atas meja tu kawan saya ternampak cincin yg dia pakai.. alamak ada nampak kuning2 la kat cincin tu..cincin sebelah kiri lak tu beb..aisehmenn apa kebenda tu ye..kami 3 org berpandangan..roti yg di minta dah tu telan jugak la dengan tengkok panjang2 ..telan dengan teh tarik..lepas tu tak p dah weiiiiii….haha… ( APAKAH KUNING2 KAT CINCIN KIRI DIA U YE..)NGERIIII….

Post a comment

[ Online : 1716 hari. ]